tirsdag 9. oktober 2012

Å studere sammen

Jeg er av den typen som ikke klarer å sitte en hel dag og studere, slik som nettstudenter egentlig bør. Jeg har alltid masse annet å gjøre, og dette blir stort sett satt fremfor skolearbeidet. Denne uka er min søster hjemme på høstferie. Hun studerer i Trondheim, der hun går 1. året på GLU-utdanningen. I dag har vi satt oss sammen for å studere, og vi har faktisk sittet her hele dagen og jobbet med hver våre oppgaver! Inni mellom har vi diskutert ulike problemstillinger og spørsmål, ellers har vi kun skrevet på hver vår pc. For meg var det utrolig motiverende å jobbe slik, så jeg vil anbefale alle som sliter med å strukturere studiearbeidet sitt, om å sette seg sammen med en annen student, da får man faktisk gjort noe!


Bilde fra: http://www.uis.no/studere_ved_uis/



1 kommentar:

  1. Så bra at det fungerer i praksis det vi prediker som sosiokulturell læringsteori.

    SvarSlett