mandag 1. oktober 2012

Skrivesperre

Ja, for det er nettopp det jeg har. En enorm sperre som hindrer meg i å skrive noe som helst på denne bloggen. Jeg har alltid måttet ha press på meg for å få til å skrive, kan liksom ikke tenke klart når jeg har god tid og ikke MÅ skrive. Samtidig så er det vanskelig å skulle velge selv hva man vil skrive om. Hadde jeg bare fått et bestemt tema, skulle jeg nok ha klart å skrevet opptil flere innlegg. For hva skriver man egentlig på en norskblogg? Kjenner jeg får prestasjonsangst av tanken på at dette skal være fagbasert, og at hele verden faktisk kan lese det jeg skriver.

Mange tenker nok på såkalte rosablogger når det blir snakk om blogging, og dersom man googler blogging får man opp masse bilder av blonde fjortisjenter som skriver om sminke og kviseproblemer. Men det finnes faktisk veldig mange gode og meningsfylte blogger også. Jeg er sikker på at du kan finne en blogg med de fleste temaene du skulle ønske.

Selv leser jeg sikkert ti blogger hver dag. Blogger om alt fra interiør og strikking til familieliv, jeg har faktisk blitt avhengig av å oppdateres daglig på disse bloggene. Jeg føler jeg kjenner de som står bak bloggene, de deler jo veldig mye av livet sitt og om hvem de er, og når jeg "prater" med de hver eneste dag, føles det som vi har blitt venner. Men tanken på at JEG skal skrive noe som andre skal lese er veldig skremmende. Hva tenker de om meg og måten jeg skriver på? Men nå ser det ut som jeg har skrevet et lite innlegg her! Kanskje sperren er blitt litt mindre nå, og at jeg plutselig sitter her med mange innlegg...


3 kommentarer:

  1. Synes du har laget et fint lite innlegg, som jeg må si at jeg kjenner meg godt igjen i. Jeg synes også det er en utfordring å finne på noe lurt å skrive om, og særlig dersom det bør være forankret i pensum. For å komme i gang har jeg valgt å skrive litt om barnebøker som jeg liker eller synes er interessante med hensyn til bruk i undervisning ol. Det har iallefall gjort ting litt lettere for meg ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for et godt tips! Det var lurt:) Tror nok jeg også må finne noen bøker å skrive om;)

      Slett
  2. Et ypperlig innlegg der du både eksplisitt og indirekte "avslører" mye av bloggingens "vesen". Du skriver deg til erkjennelse og tar sjansen på å dele. Du er blitt kjent med de du leser. Vi blir litt klokere, også på oss selv, når vi leser deg.

    SvarSlett